סדנת ההדפס של האיגוד בשיתוף מוזיאון פ״ת היא הזדמנות מעולה לצלול (בזול) אל עולם ההדפס ולהעמיק בו.

הֶדְפֵּס הוא מדיום שמאפשר לאמנים ולאמניות יצירת סדרה זהה של יצירות הזהות לדימוי חזותי מסוים. עותקים אלו מודפסים מאותו מצע. במהלך הסדנה נלמד שיטות עבודה שונות, ונעבוד עם כל החומרים, הצבעים והרשתות השונות. משתתפי הסדנה יקבלו ידע נרחב להפקת עבודות הדפס רשת על מצעים שונים (נייר/בד) לצד מגון אפשרויות יצירה שונות בשימוש רשת (יצירת דימוי בשימוש שבלונות חד פעמיות/ רב פעמיות/ פירוק דימוי לשכבות צבע/ מונופרינט בעזרת רשת/ הקרנת רשת צילומית).

למי זה מתאים? הסדנה מצויינת לאמנים ואמניות שמתעניינות בהדפס, שרוצות הכרות עם טכניקה חדשה, ושמעוניינות להתלמד בפרקטיקה מקצועית אמנותית נוספת והבנה טובה על אפשרותיה המרובות לביטוי אישי.
הסדנה מאפשרת לאמנים מנוסים או לאמנים בוגרי הסדנה מרחב עבודה חופשי ופורה, תוך ליווי ועזרה בהגשמת חזונם (לבוגרי הסדנה תינתן הנחה של 15% בהרשמה חוזרת).

סילבוס לסדנת הדפס הרשת:

  • מפגש ראשון : מבוא, היכרות עם עולם הדפוס המסורתי, שימוש בשבלונות חד פעמיות יצירת מגזרות נייר, התנסות בהדפסה עם רשתות פתוחות.
  • מפגש שני : שבלונות בחיתוך ידני, פירוק של דימוי לשכבות והדפסתן, למידת כיוון ומיקום דפוס (רגיסטרציה).
  • מפגש שלישי: המשך התנסות בהדפסת שבלונות ויצירת דימוי המורכב ממספר צבעים.
  • מפגש רביעי: אטימה וחשיפה של רשת, ע”י פילר.
  • מפגש חמישי: הכרות טכניקות מונופרינט – הדפס חד פעמי שימוש בחומרי ציור שונים והעברתם ברשת.
  • מפגש שישי –שביעי –שמיני : אמולסיות – דרכי הכנה, הדגמה והתנסות במריחת אמולסיה על רשת והקרנת רשת.
    פוטוגרמות, הכנת פילים ידנית -בשימוש בחומרים שחורים-טושים/פנדה/מגזרות וכו’ על גבי שקפים (הכנת פילם ידנית), הקרנת רשת צילומית. המשך התנסות בחומר הנלמד ומימוש פרויקט אישי.

* הסדנה כוללת חומרים פרט למצעי הדפסה (נייר/טקסטיל).* הסדנה תאפשר למשתתפים המשך מפגשים ע”פ דרישה ובעלות זהה.* הסדנה תקנה ידע מקיף למעוניינים להמשך בניית סדנה ביתית/בסטודיו.* מטעמי מקום, גודל ההדפסים בסדנה יהיה עד 40×50 ס”מ.*פתיחת הסדנה מותנית בהרשמה של מינימום 6 נרשמים .

עלות למשתתף : 1300 ₪ לחברי איגוד האמנים ו-1600 ₪ לקהל הרחב

הסדנא פתוחה לקהל מקצועי וחובב כאחד, אין צורך בידע או ניסיון קודמים.

לשאלות נוספות: משה רואס / נייד- 050-787-1148 / מייל – mosher81@gmail.com