המכון לאמנות חזותית

המכון לאמנות חזותית מקיים קורסים שנתיים ורב שנתיים המיועדים להקניית כלים מעשיים וחשיבתיים להתמודדות עם חוויית היצירה האמנותית. ייחודו של המכון הוא באיכות הגבוהה של סגל המורים המיומן, עליו נמנים אמנים יוצרים ואנשי אקדמיה מן השורה הראשונה בתנאי הלימוד, במגוון רמות הלימוד ובאופייה של ההוראה השמה דגש על שילוב בין המיומנויות המקצועיות וההבעה האישית. כל זאת תוך הנחיית המשתתפים להכיר, לפתח ולהעמיק היבטים מרכזיים בהתפתחותם האמנותית.
עידוד הביטוי האישי לסוגיו והניסיון להתאמתו לאישיותו, כישוריו וצרכיו ההבעתיים של כל פרט, נעשה במשולב עם הקניית ידע מעשי ועיוני בשפת האמנות, מושגיה, אמצעיה, כליה, חמריה ותכניה, באמצעות תרגול, דיון וביקורת.
המכון ושלוחותיו מקיימים קורסים, סדנאות והרצאות. במקצועות הציור והרישום לסוגיהם, הפיסול, האקוורל, הצילום האמנותי, תולדות האמנות, דיון עיון וביקורת באמנות עכשווית וסיורי מוזאונים וגלריות.
אוכלוסיית המכון לאמנות כוללת מגוון גילאים הלומדים ויוצרים יחד מתוך הפרייה הדדית בסדנאות השונות. החל מאלה העושים את צעדיהם הראשונים בתחום, המשך במתמידים לפתח את מיומנותם וללטש את אמצעי ההבעה שלהם, וכלה במצטרפים לסדנאות אמן, לצורך העמקה, גיבוש סופי והתעדכנות בתכנים ובאופני ביטוי עכשוויים – ביניהם בוגרי אקדמיות ובתי ספר גבוהים לאמנות בארץ ובעולם. המכון לאמנות נהנה ממוניטין הולך וגדל ומביקוש גובר להצטרפות למערכת הלימודים שלו. רבים מן הבוגרים במכון הציגו בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות, בגלריות ובמוזאונים בארץ ובחו"ל והתקבלו כחברים באגודת האמנים הארצית. מסגרת הלימודים של המכון צויינה לשבח ע"י משרד החינוך והתרבות על הישגיה, רמתה המקצועית וצביונה הייחודי.
מיקומו של המרכז ללימודי אמנות של המכון, בקריית המוזאונים מאפשר נגישות תחבורתית מירבית, תנאי עבודה מעולים במתחם שקט ומרווח וקשר הדדי מפרה עם המוזאון השוכן בסמוך. לרשות הפונים מתקיימים הליכי ייעוץ, קליטה ושיבוץ, להתאמה מירבית למגוון מסלולי הלימוד במכון ושלוחותיו.

לפרטים והרשמה לפנות לטינה,
טלפון: 03-9052343 | מייל: tinay@ptikva.org.il