כשכדור מתחיל להתגלגל – מלון יערות הכרמל

תזמורת המוזאון, הינה מיזם ייחודי של מוזאון פתח תקוה לאמנות עכשוויות, המאחד בין עולם המוזיקה הקלאסית ועולם האמנות החזותית. התזמורת מתאימה רפרטואר מוזיקלי, תזמורתי וקאמרי, לתערוכות המוזאון. תזמורת המוזאון, בהובלתן של מנהלת המוזאון רעות פרסטר והמנהלת המוזיקלית מיכל אורן, שמחה להתארח במלון יערות הכרמל מקבוצת מלונות ישרוטל בקונצרט מותאם לתערוכה כשכדור מתחיל להתגלגל באצרותו של שרון תובל.

התערוכה כשכדור מתחיל להתגלגל מביאה לקדמת הבמה את הרגע הנוכחי, הכואב, שבו נמצאת האנושות המנסה להתמודד ולרפא את הנזק הנגרם במתח שבין האנושי לבין הטבעי. כפי שכותב שרון תובל אוצר התערוכה על "המעבר בין קיימות להתקיימות".    

בקונצרט, באווירה אינטימית, חופשית ואורבנית, נבצע את ארבעת העונות של בואנוס איירס של אסטור פיאצולה.

הסביבה העירונית, יציר האדם, מביאה לביטוי את המתח בין התיעוש לבין הטבע ועם זאת  העיר מקפלת בתוכה את הביטוי האנושי לתרבות, קידמה וטכנולוגיה.

ארבע העונות של בואנוס איירס הוא קובץ של ארבעה ריקודי טנגו. כמובן שהשם ארבע העונות מתקשר עבור  המאזין לארבע העונות של אנטוניו וויואלדי מהמאה ה-18. אולם פיאצולה מחליט לסדר את סדר העונות לא על פי סידורן הטבעי (כמו אצל וויואלדי) אלא בסדר אחר: קיץ, חורף, אביב וסתיו.

הסדר הייחודי של עונות השנה מייצג את הדיאלוג שבין הטנגו (הלוא הוא ריקוד שמוצאו בבואנוס איירס) לבין הטבע. הטנגו, שני צעדים קדימה וצעד לאחור, הוא ביטוי למערכת היחסים האמביוולנטית והמתוחה בין התרבות והעיור לבין הטבע המיוצג בעונות השנה. השיבוש שמציג פיאצולה בהציגו סדר שונה מהסדר הטבעי מחזק את הביטוי למתח הקיומי. ארגנטינה, כמו מדינות רבות נוספות, לעיתים מזוהה עם המשבר האקולוגי (משום תעשיית הבשר) ופיאצולה מחד מקשט את הטבע בריקוד הטנגו, סמלה הלאומי של ארגנטינה, ובו בזמן מציג את המתח והשיבוש שמייצרים העיור והתיעוש. העירוניות, הטבע והמתח ביניהם בארבעה קטעים מופלאים.

אסטור פיאצולה (1921-1992) מלחין ארגנטינאי, הידוע בעיקר בכתיבת ריקודי טנגו. פיאצולה המציא ז'אנר הנקרא "הטנגו החדש" (nuevotango), סוגת טנגו המשלבת את עולמות הג'אז והמוזיקה הקלאסית.

Estaciones Porteñas

Verano Porteño (Buenos Aires Summer)

Invierno Porteño (Buenos Aires Winter)

Primavera Porteña (Buenos Aires Spring)

Otoño Porteño (Buenos Aires Autumn)

נגנים: כינור- נועם יפה צ'לו- אורי רון פסנתר- אלונה מילנר

אוצרות מוזיקלית: מיכל אורן

אורך היצירה: כ-30 דקות