עבודות על נייר : רכישות חדשות לאוסף מוזאון פתח תקוה לאמנות בנדיבות קרן אלונה שטיין־מוריה

אוצרת: מיטל מנור

13/01/2022 -

06/04/2022

עבודות על נייר : רכישות חדשות לאוסף מוזאון פתח תקוה לאמנות בנדיבות קרן אלונה שטיין־מוריה

נלי אגסי : מאיה אטון : הדס חסיד : טגיסט יוסף רון : פיטר יעקב מלץ : יוסי מרק
אבי סבח : שרון פדידה : מיה פרי : מרב קמל וחליל בלבין : ליהי תורג׳מן

״הרישום הוא סימן עקבות בלתי אמצעי, שבו נחרתו כל תנודות הרגש תוך כדי צמרמורת ההתבוננות. עניינו בלכידת הבלתי־ניתן־ללכידה, ללא אמצעי אחר מן התנודה עצמה.לכן, כשמתחולל הנס שברישום, הריהו קרוב לנפש (כמו השירה בעיני אריסטו) יותר מכל צורת ביטוי אחרת״.
[ אביגדור אריכא ]

בתערוכה מוצגות עבודות על נייר, שנרכשו בשנת 2021 לאוסף המוזאון באמצעות קרן אלונה שטיין־מוריה. הצגתן יחד של העבודות, שיצרו 11 אמניות ואמנים, פורשׂת קשת של מבעים ומדגימה טכניקות ופרשנויות שונות לפעולת הרישום ולכוחו של הנייר כמצע.

כותרת התערוכה, ״עבודות על נייר״, מתייחסת למגוון רחב של טכניקות, הנעות בין רישום לציור, בין קולאז׳ להדפס ועוד. הנייר, על זמינותו ותכונותיו החומריות, מאפשר מהירות תגובה ויצירה של עבודות אינטואיטיביות, שבאיכותן המיידית מביאות לידי ביטוי את המרחבים האינטימיים והכמוסים ביותר של יוצריהן תוך חשיפת טפח מתהליך יצירתן. עבור רבים מן המציגים בתערוכה, תכונות חומריות אלה הן מקור השראה וכוח מניע לעבודה ולשִכלול של אסתטיקה, טכניקות ונושאים.

רכישות חדשות אלה מצטרפות לעבודות קודמות שנרכשו בנדיבות הקרן, ותורמות להמשך ביסוסו של אוסף האמנות העכשווית במוזאון פתח תקוה לאמנות. 

קרן הרכישות הוקמה על־ידי גילה שטיין לזכר בתה, אלונה שטיין־מוריה, שתמכה באמנות ישראלית ונפטרה בטרם עת. בשנת 2021, בצִלו של משבר הבריאות העולמי ולאחר סגירה ממושכת של מוסדות התרבות, מצאה שטיין לנכון להרחיב את היקף הרכישות באופן משמעותי ולהעמיק את תמיכתה באמנות המקומית.