כמיטב יכולתנו, עינת עמיר

אוצרת: נועם סגל

17/10/2013 -

04/01/2014

כמיטב יכולתנו, עינת עמיר

הירשמו עכשיו לאירועי הפרפורמנס של דצמבר- ינואר

מספר המשתתפים מוגבל. ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש
mayak@ptikva.org.il

'כמיטב יכולתנו' תערוכת היחיד של האמנית עינת עמיר מכילה שני מצבים: מיצב וידיאו ופרפורמנס. בשעות הפתיחה הרגילות של המוזאון יוצג מיצב הוידיאו. בנוסף, במהלך התערוכה יתקיימו מספר אירועי פרפורמנס בהשתתפות פעילה של הקהל.

התערוכה תציב בפני הצופים התמודדות חדשה ויוצאת דופן עם חוויית הביקור במוזאון ועם השאלה מהי אמנות.התערוכה תזמן לצופים מפגש עם פרקטיקת אמנות השתתפותית, מאתגרת, ופורצת גבולות. עמיר מזמינה את הצופים לזירת התרחשות חיה ודינאמית שמרכיביה ותכניה משתנים ושהתוצאה שלה אינה ידועה. היא פורמת את הגבולות בין אמנות לחיים, בין מציאות ל"ריאליטי", תוך עירוב וטשטוש הגבולות בין תחומי מדיה שונים ושיבוש הקונבנציות ביחסי אמן- יצירה- צופה.
הפרפורמנס מזמין 20 מבקרים לקחת חלק פעיל באירוע משותף, בו חווים המשתתפים אינטראקציה קבוצתית בליווי מנחה. לא ניתן להיכנס לחלל עבודת הפרפורמנס מבלי לקחת בה חלק. המבקרים ייקחו חלק ביצירה מתהווה- בה הקהל מתפקד הן כמשתתף והן כצופה.
עינת עמיר, שיצירתה מקיימת בשנים האחרונות מעין תנאי מעבדה מוזיאליים לחקר התנהגות ותרבות, מבקשת לבחון מחדש את גבולות האמנות כמו גם את מערך היחסים בין אמן-יצירה- צופה. הצופה, המורגל בשיטוט בחללי המוזאון ובהתבוננות ביצירות, יהפוך בפרויקט זה לאלמנט הכרחי לקיומה של היצירה.
כאשר לא מתרחש בחלל התערוכה אירוע הפרפורמנס, מוצגות בחלל ארבע הקרנות וידיאו. בהקרנות נראה פרפורמנס מצולם אחד, בו בחרו המשתתפים וֶסטים שחורים שעל גבם נרשמו מילים שונות כגון "קריירה", "אכזבה", "אמא" ועוד. המשתתפים פועלים בחלל המחולק לארבעה מרחבים ביתיים – חדר עבודה, חדר שינה, חדר אוכל וסלון. חללים המשוחזרים גם במוזאון ושבהם מוזמנים הצופים להתארח ולצפות במיצב הוידיאו.
מיצב הוידיאו מוקרן בזמן שלא מתרחש פרפורמנס ופתוח לקהל הרחב בשעות הפתיחה של המוזאון.
לצפייה בטריילר מיצב הוידיאו

עינת עמיר, ילידת 1979, היא אמנית פרפורמנס ווידיאו, בוגרת תכנית ה-MFA באמנות של אוניברסיטת קולומביה, ניו יורק. עבודותיה הוצגו בשנים האחרונות, בין השאר, ב-PS1 בניו יורק, בפאלה דה טוקיו בפריס, בווייטצ'פל גלרי בלונדון ובדה קיטצ'ן בניו יורק. העבודה תוצג גם במסגרת הביאנלה לפרפורמנס פרפורמה 13 בניו יורק, בנובמבר הקרוב. הפקת העבודה התאפשרה הודות לתמיכתם של שמרת הזורע, אאוטסט, קרן משפחת אוסטרובסקי, ארטפורט, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות, ארטיס ומתי ברודו.
אירועי הפרפורמנס ייערכו בליווי צוות מנחים מקצועיים מתחומים שונים וללא נוכחות מצלמות, צופים חיצוניים (שאינם נוטלים חלק בעבודה), או כל גורם אחר המגביל את אופני השתתפות.

קרדיטים לגרסת הפרפורמנס:
מפיקה ועוזרת בימאית: רננה נוימן
מעצבת תאורה: עדי שימרוני
מנחים:
ניר ביקלס
דוב בלום
שלומית מנדל
עלית קרייז
עשהאל רומנלי
ממי שימאזאקי

קרדיטים למיצב הוידאו:
מפיקת הוידאו: נטלי מלמד
עורכת: נעה ברק
ע. בימאית: רננה נוימן
צלם ראשי: דניאל קדם
צלמות: עירית שרביט, עינב גודמן גיאת
ע. צלם: עידן יונס
מעצב תאורה: רוני שמאי
ע. תאורה: אורן גור
הקלטת סאונד: שרון לוזון
ארט: זיו אבישי
ע. ארט: אלדד רביד
איפור: ורד אורן
עריכת סאונד: איל שינדלר
קולוריסטים: הינדה וייס, עידן יונס
ע. הפקה: שרי אברהם, נירית יעקב, סיון ראובן, יעל רכטר
תודה לאביגיל שפרבר ורועי אטינגר.
מנחים:
שלומית מנדל, עשהאל רומנלי, יגאל עזרתי, ממי שימאזאקי
משתתפים:
ליזי, מאהר, סיגל, מייקל, ויאן, קווין, כאמל, יעל, ליאור, יובל, ג'ונה, ג'ון, רילי, רוני, דארסי, ראג', עופרה, ודים, זואי, רנה