מפת סאונד – פתח תקוה, אילן גרין

אוצרת: דרורית גור אריה

26/11/2010 -

26/02/2011

מפת סאונד – פתח תקוה, אילן גרין

המוסיקאי והאמן אילן גרין, חבר לשעבר בלהקת "נקמת הטרקטור", ומאמני הסאונד הבולטים בישראל, עוסק במוסיקה ניסיונית למעלה מעשור ופועל בזיקה לאמנות פלסטית.
במיצב הסאונד החדש "מפת סאונד פתח תקוה 2010", חוזר גרין באמצעות צלילים אל התוואי הגיאוגרפי המקורי של העיר פתח תקוה, אל רחובותיה הוותיקים של המושבה. מסע הצלילים, מתמקד בבתיה הראשונים, אזור בו שכנו בעבר מגוון בעלי מלאכה, ביניהם אופים, חייטים, סנדלרים ועגלונים, וכיום עדיין מתקיים בו מסחר זעיר.
בחלל התערוכה – ההקלטות מנוגנות מתוך נברשות התלויות מעל למפת העיר ההיסטורית המשורטטת על הרצפה ואלו מכוננות את מפת הסאונד. נברשת שחורה עשויה מרמקולים ומחוטי חשמל, המשתלשלת מן התקרה ומאירה את השרטוט הרצפתי, מדמה את הימצאותם של פריטי ריהוט עתיקים רבי-פאר, העשויים מחומרים דלים ויומיומיים, ומאפשרת לדַמות את נִראותה של העיר, אז כמו עתה.
גרין מבסס את עבודתו על שילוב והתאמה בין מפות עכשוויות לבין מפות ראשוניות של האזור מסוף המאה ה-19, באופן זה מגשר גרין בין צליליה הראשונים של המושבה לבין צלילי העיר הגדולה של היום, בין תמונת ההיסטוריה לבין תמונת המציאות האורבנית העכשווית.