שחר מרקוס, האוצֵר

אוצרת: דרורית גור אריה

22/09/2011 -

11/01/2012

שחר מרקוס, האוצֵר

האוצֵר – עבודת הווידיאו של שחר מרקוס, נוצרה במיוחד ל"ספוט" – חלל המדיה והקולנוע של מוזאון פ"ת ומגיבה בהומור שנון על התערוכה "אוצרים בע"מ". בעבודה זו, נחשף מרקם היחסים העדין בין האוצֵר לבין האמן ועבודת האמנות, ונגלל סיפור צמיחתה של פיגורת האוצֵר היוצר – ישות בעלת כוח ושררה, שעברה ממקומה הסמוי והשותק מאחורי הקלעים אל קדמת הבמה של עולם האמנות.
העבודה, הבנויה כקדימון (טריילר) הוליוודי קצבי ורווי אפקטים, מתארת בגרוטסקיות מסוימת את תהליך עלייתו לגדוּלה של אוצֵר ומשרטטת מעין מפה של עולם האמנות, שהאוצֵר בראשה.
מרקוס, הממפה סממנים חיצוניים וקודים תרבותיים, מתחקה באמצעותם אחר פועלו של האוצֵר וריבוי הפונקציות שלו, תוהה לגבי הכישורים הנדרשים לתפקיד נחשק זה, ומנתח את מנגנון ההאדרה העצמית של המנצח על תזמורת האמנות. בתוך כך, הוא מבקר את השטחיות והעמדת הפנים בעולם האמנות, את תרבות ה"סלבס" הממליכה מושאי הערצה וחיקוי, ואת כמיהתם של פטרונים – אילי הון רבי-עוצמה, לבסס את מעמדם הנישא באמצעות היצירה והיוצרים. הסרט מאפשר הצצה אל "מאחורי הקלעים" של עולם יצרי זה, הנתפס לא-אחת כבועה אליטיסטית ומנותקת, ובתוך כך מאיר את אחד מהיבטיה של התרבות העכשווית.

שחר מרקוס, האוצר, 2011, וידיאו, 4.25 דק', לופ

שחר מרקוס, האוצֵר
שחר מרקוס, האוצר, 2011, וידיאו, 4.25 דק', לופ