בועת ציור: קריקטורות על אמנות

אוצרת: רעות פרסטר

01/08/2019 -

30/11/2019

בועת ציור: קריקטורות על אמנות

ניר מולד ועמוס אלנבוגן

מה מצייר אדם על אי בודד? איך נראה סבא של שעון דיגיטלי, ובאיזו עבודת אמנות אוהבת להתבונן חיפושית הזבל?
ניר מולד ועמוס אלנבוגן פותחים לנו צוהר לעולם עתיר הומור, ששולח את המתבונן לבחון מחדש את השקפותיו ואת מציאות חייו. הקריקטורות בתערוכה מתייחסות למקום ולזמן הצגתן: הן צוירו במתחם המוזאון שבו מוצגת כעת תערוכה שעניינה בינה מלאכותית. תימה זו מודגשת באמצעות הטכניקה ששימשה ליצירתן, שכן הקריקטוריסטים בחרו לצייר כמה מהקריקטורות ישירות על קירות הגלריה. בין "ציורי הקיר" משולבים גם הדפסים, והשילוב ביניהם יוצר מבט רווי הומור הן על פעילותו של מוזאון לאמנות, והן על השפעת הטכנולוגיה על האמנות בפרט ועל החיים בכלל.
צמד הקריקטוריסטים הנודע, זוכי פרס הקריקטורות הבינלאומית Golden hat לשנת 2019 עובדים יחד מזה 12 שנים. עבודתם המשותפת שלפוחיות זוכה להכרה בארץ ובעולם
עמוס אלנבוגן – קריקטוריסט ומאייר, עיתונאי ומנחה סדנאות הומור וחשיבה יצירתית – הוא בוגר בצלאל, לימד איור בשנקר ובמכללת ספיר, כתב טור שבועי ("מלה של גבר") בלאשה, אייר כתבות ופרסם קריקטורות בעיתונים ידיעות אחרונות, בלייזר, עיניים ועוד. הוציא לאור, בין השאר, את ספר הקריקטורות עשר סיבות לקנות את הספר הזה. נשוי + 3, חובב בישול, צולל.

ניר מולד – תסריטאי, קריקטוריסט ובמאי אנימציה – פרסם קומיקס וקריקטורות בעיתון תל-אביב, בלנדר, העיר ועוד, כתב תסריטים לטלוויזיה ולסרטי אנימציה, הוציא לאור את ספר הקריקטורות צלילי המוסקה, והעלה את מופע הסטנד-אפ אנטיגיבור. כתב, הפיק וביים את סדרות האנימציה גוגי ומגוגי, רפפורט וגויאבות בערפל. רווק + חתולה, חובב חצילים, משנרקל.